بافت قديمي خانيک آب ندارد

بافت قديمي خانيک آب ندارد
خراسان جنوبي – مورخ سه‌شنبه 1394/05/27 شماره انتشار 19046
سربازي- بافت قديمي روستاي خانيک فردوس آب ندارد.

رئيس شوراي اسلامي روستاي خانيک با اعلام اين مطلب به «خراسان جنوبي» گفت: خانيک يکي از روستاهاي کهن منطقه است و بعد از انقلاب اسلامي کار نوسازي روستا در فاصله 2 کيلومتري آن آغاز شد و به تدريج اهالي به مکان جديد مهاجرت کردند.

«حقيقي» افزود: با توجه به قرار داشتن قنات و دامداري روستاييان در بخش قديمي اين روستا، اهالي به بافت قديم رفت و آمد دارند و از ساختمان هاي آن براي نگهداري دام استفاده مي کنند.

به گفته وي، در روستاي جديد امکان نگهداري دام کم است و از طرفي ديگر مسجد، حسينيه، خانه بهداشت، مدرسه و غسالخانه هم در بخش قديمي روستا قرار دارد به طوري که برخي از مراسم هاي مذهبي در مسجد روستاي قديم برگزار مي شود. وي تاکيد کرد: اهالي روستا از کوتاهي مسئولان براي تامين آب گلايه دارند و خواستار رسيدگي فوري براي رفع مشکل و کمک به بهبود اشتغال در روستا هستند.

به گفته وي، با اين که سياست دولت بر ماندگاري روستاييان است اما ادامه اين وضعيت موجب مهاجرت و خالي شدن روستا از سکنه خواهد شد.

ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی متولد خانیک فردوس 1348 دانش آموخته کارشناسی ارشد امورفرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان فردوس خراسان جنوبی