شهید محمد علی ناظری

محمدعلی ناظری

نام پدر: علیمراد

محمد علی ناظری
محمد علی ناظری

تاریخ تولد: 1346/7/14

محل تولد: خانیک

تاریخ شهادت: 1365/1/21

محل شهادت: جزیره مجنون

محل دفن: خانیک

یگان اعزام کننده: بسیج جاده خندق


متن وصیت نامه شهید  محمد على ناظرى

شهید محمد علی ناظری

‏( بسم الله الرحمن الرحیم )‎

دست از طلب ندارم  تا کام من بر آید

یا تن رسد به جانان ، یا جان ز تن بر آید

‏با سلام به پیشگاه مبارک پیامبر گــــــرامى اسلام (ص) و امــامـــان معصوم (ع ) و با سلام و درود به پیشگاه امـــــام عزیز و امــت شهید پرور ایران اســـلامى (  بخصوص خـــانواده معـــظم شهـــداء ) و سلام و درود و دعـــاى بى کران بر رزمندگان حمـــاسه آفرین شکست ناپذیر و   اسلام .
و با سلام خدمت پدر و مادر عزیزو برادران و خواهران گرامى ام و سلام خدمت کلیه اقوام و آشنایان و دوستان و همسایگان ، در ابتدا از تمامى شما عزیزان مى خواهم که من را حلال کنید و از من راضى باشید تا در پیشگاه خداوند متعال سرافکنده نباشم .
هدف من از آمدن به جبهه اولا یارى کردن دین خدا بود چنانچه خداوند مى فرماید :
( یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ) ‎  ‏سوره محمد آیه 7‎  ‏اى مومنان اگر ( دین ) خدا را یارى کنید شما را یارى خواهد کرد و قدمهایتان را استوار خواهد نمود . ‎  ‏و ثانیا براى رضایت خاطر و رضایت وجدان خودم بود . مگر ما نبودیم که در شعارهایمان مى گفتیم : اماما ، اماما ، ما اهل کوفه نیستیم ؟
آیا مگر ما نبودیم که با شنیدن داستان غم انگیز شهداى کربلا بر مظلومیت آنان مى گریستیم و بر سر و سینه زده و گریبان مى دریدیم ؟
آیا مى بایست این فریاد ها در حد شعار باقى مى ماند ؟
آیا نمى بایست به نداى کمک طلبى امام عزیز ، این فرزند راستین على ( ع ) لبیک بگوییم ؟
شهید چمران سردار رشید اسلام در مورد مقام شهید چنین نظرى داشت : شگوه هستى در برابر شهید تسلیم و خاضع است . روایات و احادیث بسیارى وجود دارند که عظمت مقام شهید را مى رسانند .
خداوندا مرگ من را شهادت در راه خودت قرار بده .
آرى ، اى امت حـــــزب الله این جــــوانان عزیزى که مشتاقانه به جبهه هـــــا مى روند و شهـــــادت را آگاهانه انتخاب کرده اند ،   در روز قیامت در پیش خداى متعــــال روسفید خــــواهند بود و بدانید که شهیدان مــــا زنده اند و اینهـــــا هستند کــــه با خـــون خــود درخت اسلام را آبیارى کردند .


 

ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی متولد خانیک فردوس 1348 دانش آموخته کارشناسی ارشد امورفرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان فردوس خراسان جنوبی

این پست دارای یک نظر است

دیدگاهتان را بنویسید