ميلاد مولود كعبه حضرت علی (ع) در خانيك

باسمه تعالی

یک شنبه شب مورخ14خرداد 1391

مسجد چهارده معصوم روستای خانیک

لحظاتی قبل از اذان مغرب با پخش سرود و موسیقی متن سریال امام علی (ع) از بلند گوی مسجد اطلاع رسانی لازم جهت برگزاری مراسم جشن میلاد آن امام بزرگوار صورت گرفت . پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت روحانی روستا طی سخنانی کوتاه به جریان ولادت آن حضرت و جایگاه ایشان نزد رسول گرامی اسلام  از بدو  تولد پرداختند. سپس یکی از مداحان به قرائت مولودی پرداخت. و با پخش شیرینی ، شکلات و شربت که بصورت داوطلبانه توسط یکی دو نفر از اهالی تهیه شده بود از حاضرین پذیرایی شد. در ادامه فرمانده پایگاه بسیج طی سخنانی کوتاه به آغاز قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی در 15 خرداد 1342 اشاره کرد و حرکت این بزرگ مرد تاریخ معاصر را در راستای زنده نگه داشتن اسلام و ولایت نبی مکرم اسلام (ص) وائمه اطهار علیهم السلام دانست.و گفت امروز ملت ایران بواسطه پیروی از اهل بیت علیهم السلام و ولایت فقیه در دنیا بی نظیر است و هرگونه حرکت و عمل این ملت توسط مردم سایر نقاط جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان رصد می شود . و ما باید خداوند بزرگ را بخاطر قرار گرفتن در چنین کشوری و داشتن چنین دین و مذهب و رهبرانی شاکر باشیم و قدر آن را بدانیم. و راه شهدا  و ارمان آنان که وحدت حول ولایت فقیه و رهبری جامعه است را از یاد نبرده درعمل تحقق بخشیم.

در پایان دهها  لوح فشرده حاوی کتاب صوتی شبهای پیشاور خلاصه ای از مناظرات عالم توانای شیعه (مرحوم سلطان الواعظین شیرازی) با یزرگان اهل سنت  در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

تصاویری از این مراسم

khanik14 3 911 300x225

ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی متولد خانیک فردوس 1348 دانش آموخته کارشناسی ارشد امورفرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان فردوس خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید